Meer informatie

Wilt u ons spreken?
Bel 06-28782000
of mail naar boekingen@datvertelikwel.nl.


Algemene Voorwaarden

Marianne Zwagerman – Innovatiestrateeg

Marianne Zwagerman – Innovatiestrateeg 2014-09-11T13:22:32+00:00

Als innovatiestrateeg helpt en inspireert Marianne Zwagerman (1969) mensen en bedrijven om schaamteloos en onverschrokken te leven en te ondernemen.

Haar werk draait om verandering. “Weten waar je naartoe wilt en zorgen dat je er komt” is de rode draad in haar workshops en lezingen. In haar dagelijkse leven helpt Zwagerman bedrijven, vooral mediabedrijven, om hun toekomst vorm te geven en hun weg naar die toekomst succesvol te bepalen. Het vertalen van dominante consumententrends naar vernieuwende businessmodellen, vernieuwende inhoud, vernieuwende manieren om de consument te bereiken.

Marianne Zwagerman NOS Mediacriticus
Op Radio 1 geeft Zwagerman als mediacriticus in het programma De Ochtend regelmatig haar ongezouten mening over mensen en ontwikkelingen in de media. Tevens is zij columniste voor BNR. Uiteraard is het mogelijk om terug te luisteren wat zij te vertellen heeft.

Leven als Jarmund Schrijfster
Ambitie is een belangrijk thema in het werk van Zwagerman. Als succesvolle carrièrevrouw – ze was de eerste vrouwelijke directeur van de Telegraaf Media Groep- wil zij vrouwen inspireren om meer van hun werkende leven te maken en de lat hoger te leggen. In haar boek ‘Een webshop is geen carrière, ontsnap uit het mutsenparadijs’ geeft ze vrouwen op humorvolle wijze praktische adviezen op weg naar een succesvol leven, met de mondhoeken omhoog. Haar tweede boek ‘Leven als Jarmund’ dat dit najaar verschijnt geeft inzicht in de zoektocht naar vrijheid.

Carrière
Bij de Telegraaf Media Groep was Zwagerman als Directeur Digitale Media verantwoordelijk voor alle niet-print activiteiten in Nederland. Bijvoorbeeld voor meer dan 100 internetsites zoals Speurders.nl, Geenstijl en Relatieplanet. Verder was zij was de oprichter van het Telegraaf TV Productiehuis waarmee de kennis van de Telegraaf organisatie werd gebruikt om TV programma’s te maken voor ondermeer SBS, RTL, de TROS en omroep Max. Vanuit die hoedanigheid nam zij het initiatief voor de oprichting van de publieke omroepen PowNed en WNL. Voorafgaand aan haar negen jaar durende carrière bij de Telegraaf Media Groep was Zwagerman als Marketing- en Sales manager actief bij verschillende bedrijven in de autobranche. Een logisch vervolg op haar opleiding aan de IVA in Driebergen.

Marianne Zwagerman presenteert RdJ Boeken
Zwagerman is te boeken voor inspirerende, humorvolle, soms confronterende lezingen en workshops over verandering, media en ambitie. Daarnaast is ze beschikbaar als kritische, geïnteresseerde dagvoorzitter.

Onderwerpen
– innovatie
– media
– ambitie
– verandering
– social media
– onverschrokken leven
– onverschrokken ondernemen